مرکز فروش چرم گاوی طبیعی باکیفیت

_ در میان چرمهای طبیعی کدام چرم خوب و مزیت آن است؟

 

در صنعت چرم طبیعی ،در میان تمامی چرم ها، چرم گاو از بهترین و پر کاربردترین چرم هااست . 85%از چرم ها در تبریز تولید میشود. اما بیشترین چرم گاوی در چرمشهر ورامین تولید میشود.

 

__مزیت (کیفیت) چرم گاو:

با استناد به تاریخ با گذشت هزاران سال و شاید هم بیشتر از استفاده چرم توسط بشر و پیشرفت های گوناگون در صنعت، هنوز ماده دیگری نتوانسته است جایگزین این ماده طبیعی گردد. علی رغم تفکر برخی بر این موضوع که چرم اشبالت ماده اولیه بسیار گران و غیر قابل دسترس است، باید گفت در حقیقت قیمت بالاتر محصولات چرمی به سبب هزینه های زیادی است که در فرآیندهای بسیار برای تهیه آن مصروف می شود، علاوه بر آن دلایل دیگری که ذیلا به آنها اشاره می گردد طبیعتا در افزایش قیمت آن تاثیر گذار خواهد بود.

1- بوی چرم

محصولات چرمی به دلیل استفاده از پوست طبیعی حیوانات و رنگ های گیاهی استفاده شده در فرآیند رنگرزی آنها دارای رایحه ویژه و منحصر بفردی است که نظیر آن در طبیعت وجود ندارد.

 

2- انعطاف پذیری چرم

چرم به دلیل نیاز طبیعی حیوان در حال رشد دارای انعطاف بسیار زیادی می باشد و هرگز خاصیت انعطاف پذیری خود را با گذشت زمان از دست نمی دهد،ولی چرم مصنوعی از این انعطاف برخوردار نیست.

 

3- خاصیت تنفس پذیری چرم

یکی از خواص بی نظیر چرم خاصیت تنفس پذیری آن است. به این معنی که چرم مانند یک موجود زنده هوا را تنفس می کند و رطوبت درون را از طریق منافذ ریز خود بازدم می دهد. این امر سبب جلوگیری از تعریق و در نهایت تجمع بوی بد در داخل محیط های بسته محصول ( مانند کیف، کت، دستکش و کفش چرم ) می گردد.

 

4- فصلی نبودن محصولات چرمی

همین خاصیت تنفس پذیری چرم سبب شده است که استفاده از محصولات چرمی همچون کیف و کفش منحصر به فصل خاصی نباشد. چرم ضمن جذب رطوبت بدن، آن را به سرعت از سایر منافذ خود بیرون می دهد و این سیرکولاسیون و گردش هوا در همه فصول، احساس خوشایندی در انسان ایجاد نموده و استفاده از چرم را به فصل خاصی منحصر نمی کند.

5- مقاومت چرم در برابر ضربه

از دیرباز چرم به عنوان ماده اولیه برای ساخت سپرها، غلاف شمشیرها، زره، کلاه خود سربازان و همچنین زین اسب و در عصر جدید در ساخت غلاف کلت کمری، لباس های ویژه ورزشی همجون تیراندازی و … استفاده می شود. دلیل آن وزن کمتر و خوشبختانه مقاومت بالای چرم در برابر ضربات، تنشها و فشارهای شدید می باشد.

 

6- مقاومت چرم در برابر حرارت

مقاومت فوق العاده چرم در برابر حرارت آن را به یک ماده پرکاربرد در صنایع مختلف تبدیل نموده است.

 

7- مقاومت چرم در برابر سایش و کشش

از دیگر خواص انکار ناپذیر و مثال زدنی چرم، خاصیت مقاوم بودن آن در برابر سایش و کشش است..

 

8- سازگار با محیط زیست

علاوه بر اینکه چرم یک ماده طبیعی به شمار می آید، در تولید آن از مواد شیمیایی که مخرب محیط زیست و آلوده کننده هوا و رودخانه ها باشد، استفاده نمی شود. حتی اگر در فرآوری چرم از مواد شیمیایی استفاده گردد، سهم آن بسیار کم است . در دنیایی که مد و زیبایی متهم به تخریب کننده محیط زیست شده است، داشتن محصولات چرمی تنها راهی است که انسان علاوه بر شیک بودن دوستدار محیط زیست خود نیز باقی بماند.

 

9- لطافت چرم

با وجود این همه قابلیت ذکر شده، آنچه در نهایت چرم را از سایر مواد موجود در طبیعت متمایز می سازد، نرمی و لطافت ویژه ای است که در آن تجلی پیدا کرده است. خالق هستی در پوست بدن حیوانات پرزهای ذره بینی تعبیه نموده است که لطافت و زیبایی خارق العاده ای به آن ها می بخشد و نمونه آن را در هیچ ماده ای نمی

یافت. این مهمه با لمس یک محصول چرمی، محسوس و تفاوت بودن آنرا متوجه میشوید.

10- همیشه در اوج

چرم خام یک ماده طبیعی زیباست. به همین دلیل با گذشت زمان رخ منحصر به فرد خود را از دست نمی دهد.

 

با توجه به مزیت های چرم به این مورد پی میبریم که چرم طبیعیه گاو از تمامی این خاصیت ها برخوردار است.

 

پس برای اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید…